روزانه های کامپیوتری ۳/ چارلز بوکوفسکی

منتشرشده: 31 دسامبر 2010 در بوکاوسکی

کاپیتان برای ناهار رفته و ملوان ها سکان را بدست گرفته اند

۳

۱۱/۹/۱۹۹۱                   ۱ و ۲۰ دقیقۀ صبح

 

باید ناخن شست پامو بگیرم. این یکی دو هفته، پاهام حسابی اذیتم کردن. می­ دونم علتش ناخن شستامه، اما هنوز وقت نکردم بگیرمشون. همیشه باید جون بکنم، برای این که یک دقیقه وقت اضافی گیر بیارم، برای هیچی وقت ندارم. البته اگه نرم میدون مسابقه، یه عالمه وقت به نفعم می­ شه. اما همۀ زندگی من به جنگ بر سر این گذشته که فقط یک ساعت بتونم کارائی بکنم که می خوام. همیشه یه چیزی سر راه رسیدن به خودت سبز می­ شه.
امشب باید برای گرفتن ناخن شست پاهام، همت مردونه­ ای به خرج بدم. بله، می­ دونم که آدمائی هستند درگیر با سرطان، آدم­ هائی هستند که شبا توی خیابون تو کارتن می­ خوابند و من دارم دربارۀ ناخنای شستم زر می­ زنم. با این حال در مقایسه با جونورائی که سالی ۱۶۲ مسابقۀ بیس­ بال می­ بینند؛ احتمالن به واقعیت نزدیک­ترم. در جهنم خودم بودم، هنوزم هستم، هیچ فضیلتی هم نمی­ بینم. این واقعیت که من زنده هستم و ۷۱ ساله و دربارۀ ناخن شستم زر می­ زنم، به اندازۀ کافی برام شبیۀ معجزه­ س.
فیلسوفا رو خوندم. اونا بچه ­های قوی، بامزه و وحشی­ ان، قمارباز. دکارت میاد و می گه، اینا مزخرف می­ گفتن. می­گه ریاضیات الگوئیه برای خود آشکارسازی مطلق حقیقت. مکانیسم. بعد هیوم میاد و به اعتبار علی علوم حمله می­ کنه. پس از اون کیرکه­ گارد میاد: «انگشتم رو در هستی فرو می­ کنم، بوی هیچ می­ دهد، کجایم من؟» و بعد سارتر از راه می­رسه با این ادعا که هستی، ابسورده. عاشق این پسرام. اونا جهانو تکون دادن. از اینجوری فکر کردن، سردرد نمی­ گرفتن؟ تودۀ سیاهی بین دندوناشون فریاد نمی ­زد؟ وقتی این آدما رو مقایسه می­ کنم با آدمای توی خیابون که راه می­رن یا توی کافه­ ها مشغول خوردن هستن یا روی صفحۀ تلویزیون ظاهر می­شن، اختلاف آنقدر عظیمه که چیزی در درونم پیچ و تاب می­ خوره و امعاء و احشامو لگدمال می ­کنه.
احتمالن امشب ناخن شستامو نمی­ گیرم. دیوونه نیستم، اما عاقل هم نیستم. نه، شاید هم دیوونه­ م. به هر حال، وقتی نور روز تابید و ساعت دو بعد از ظهر شد، اولین دورۀ آخرین روز مسابقه، در دل­مار، شروع می­ شه. من هر روز، همۀ بازیا رو شرط­ بندی کردم. دیگه بخوابم، تیغ ناخنام، دارن ملافه­ های تمیزو چاک می­دن. شب بخیر!

پاسخی بگذارید

